31. lokakuuta 2012

Yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista

Myönnetään, että tulee vain kymmenen kaunista. Nää saa nyt toimia jälleen kerran siis syysiltojen kaunistajina ja piristäjinä, ja palaan ihmettelemään näitä sitten kun Kuopiossa on lunta miljoona metriä ja pakkasta kuin Siperiassa. Tässä, hieman blogisfääreissä jo kiertäneessä, haasteessa on siis ideana mainita kymmenen lempiasiaansa, tasan siinä järjestyksessä kun ne pulpahtavat mieleen. Tää oli niin elämäniloinen juttu, et halusin kyllä ehdottomasti tehdä tän ja suosittelen kaikille samaa. :) So... (drummroll)

1. Aamupuuro

Mä en vois elää niin, että aamuisin söisin jotain kylmää. Se idea, että hyppäisin pois ihanasta sängystäni lämpimän peiton alta, vetäisin Y:n totaalisen liian isot villasukat jalkaani ja istuisin pöytään syömään jääkaappikylmää jugurttia, tuntuu päässäni hieman absurdilta. Leipääkin (huom! ruisleipää TAI vaihtoehtoisesti itsetehtyjä sumpuloita) voin syyä, kunhan sen voi paahtaa. :)


2. Läheiset

No joo, joku vois sanoo ettei läheiset oo varsinaisesti asioita, mut ihan sama, tämä ei ole vakavaa. Tähän kuuluu kaikki: kaverit, Y, perhe... Läheiset ihmiset on aina niitä, jotka laittaa mut jaksamaan vielä hieman eteenpäin, kannustaa sillon ku mä luulen jo olevani kaatunut ja nostaa ylös silloin kun mä oikeesti kaaduin. Ilman Y:tä tuskin olisin tässä nyt, koska olisin jo luovuttanut hakemiseni suhteen. Ilman perhettäni en olisi tässä, koska kukaan ei olisi tukenut prosessiani rahallisesti, ja noh, onhan ne nyt kultaakin kalliimpia. Ja kaverit... no tarvitseeko sitä edes sanoa. Kiitos että olette olemassa, te ihanat <3

3. Urheilu

Tekopyhää tai ei, urheilu on vaan niin ihanaa! Monesti musta tuntuu, et urheilu on mainittava, koska muuten sä oot joko huono ihminen, laiska tai muuten vaan typerä. Se fiilis, kun sä oot just vetäny BodyPumpissa kyykyt tavallista isommilla painoilla, tai Combatin tavallista kovempaa, tai venyt Balancessa vähän aiempaa paremmin... Voi vitsi, ja muutenkin se urheilun jälkeinen mieletön hyvänolonfiilis. Oi että. Se yksin riittää syyksi lähteä salille.

4. Lukeminen

Vaikka nykyään tää koostuukin ihan liikaa lukemisen pakoilemisesta, kun puhutaan luentoslaideista ja vaihtoehtoisesti tenteistä. Mutta onhan se nyt ihanaa, kun voi sytyttää kynttilöitä, laittaa jotain ihanaa fiilistelymusiikkia ja lukea hyvää kirjaa. Pitääkin lukea jotain, onhan mulla pitkiä junamatkoja ja välillä vois olla ihan hyvä aktivoida aivojaan sen sijaan, että tuijotain Sex and the Citya miljoonatta kertaa. Mistä päästäänkin...

5. Elokuvat/ sarjat

Mä oon totaalisen koukuttunu niin moneen sarjaan, et siin ei oo mitään järkee. Ikuiskoukuttajat on SATC, Grey's Anatomy, How I met your mother ja Frendit. Nyt mä oon myös onnistuneesti koukuttunu tohon Olipa kerran -sarjaan, se on niin söpö. :D No okei, toi ei kuulosta kauheen pahan monelta, mut ihan liikaa tulee kyl tapitettua liikkuvaa kuvaa. Ja leffat nyt vaan on ihania ja hyviä, näin suurimmaks osaks. (mistä tulikin mieleeni, et piti kirjottaa tänne juttua uusimmasta Bondista ja Woody Allenin Rooma-leffasta)


6.  Matkustelu ja sen suunnittelu

No tää on vissiin tullu täällä jo pari kertaa selväks. :D Paitsi et luonnollisesti tykkään ite matkustelemisesta, mä rakastan suunnittelua, ei herranjestas. Tykkään oikeesti miettii kaikkea, jopa kävelyreittejä valmiiks. Tää ei nyt tarkota, et ne ois lukkoonlyöty ja et saisin ahistuskohtauksia, jos mun suunnitelmia ei seurattais pilkuntarkkaan. Mä vaan tykkään suunnitella, koska silleen saan musta matkasta eniten irti. Tietty joku vois kysyy, et tarviiks suorittaa myös lomalla...


7. Nauraminen

Musta se olo, kun naurattaa ihan hallitsemattomasti eikä vaan oikeesti yksinkertaisesti pysty lopettamaan, on hurjan ihana. Ei muuta sanottavaa.

8. Arki

Mä joskus tästä puhuinki jo Kuopiotytöilleni, et mä oisin ihan valmis jo asettumaan arkeen. Saan itestänu eniten irti, ku mulla on suhttiukka aikataulu, ja mun pitää olla vähän menossa ja tekemässä koko ajan. Jos mulla on liian vähän tekemistä, niin mä laiskistun. Liiasta tekemisestä mä puolestani ahdistun, ja jätän tekemättä jotain pientä, mikä kasaantuu sit lopulta jättiläismäiseks. Mut suurimmaks osaks, mä haluisin jo olla elämässäni siinä vaiheessa et tietäisin koko ajan mitä tapahtuu. Haluisin jo vakiintuu.

9. Ruoka

Miks ruoka on niin hyvää. Ja kaunista ja ihanaa. Jos mä saisin päättää, mä kävisin joka viikko ulkona syömässä (harmi ettei täältä Kuopiosta ihan paikat siihen riittäis) ja söisin kaikkee erilaista ja kivaa. Just nyt mä haaveilen Klaus K:n brunssista, ravintola Postresin maistelumenusta sekä kaikista niistä ihanista New Yorkin herkuista, mitkä mua odottaa. Mums. <3 Musta on myös ihan mielettömän ihanaa tehdä ruokaa ite! Toivottavasti huomenna kerkeisin tekemään ihanaa porkkanasosekeittoa, mums.


10. Kauniit asiat

Ihan yleisesti. Kauniit auringonnousut ja laskut, kauniit maisemat ja kauniit rakennukset. Kauniit sisustusasiat ja astiat ja lasit. Kauniit kynttilät ja muutenkin kaunis valo. Kauniit kukat, varsinkin tuoreena. Kauniit vaatteet. Ja ehdottomasti ja eniten, kauniit hetket sisäisesti kauniiden ihmisten kanssa.

Tästä jäi nyt miljoona asiaa pois, kuten ensimmäiset lämpimät kesäyöt, asiakaspalvelu, koulu, hierojalla käynti, äidin kanssa juttelu (vielä näin oikein erikseen mainittuna), pitkään nukuttujen aamujen jälkeinen olotila, vadelmat, puhelin ja sitä kautta puhelut ihanien ihmisten kanssa, valmiiseen pyötään istuutuminen, yksityiskohdat... Miljoonamiljoona juttua, joista voisin vielä sanoa, ja hyvä niin!

Ihanaa viikkoa, ja tulkaa kaikki kuopiolaiset huomenna 19-22 Matkuksen kauppakeskukseen shoppailemaan, ja erityisesti tietysti Vero Modaan ja Jack and Jonesiin! Pus. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti