13. marraskuuta 2012

Punajuuri-perunasosekeitto

Yleensä blogeihin laitetaan vaan kaikennäköisiä namskismumskis ruokia, ja sitten sitä kateellisena aattelee että vitsi kun koskaan ei onnistu mulla niinku noilla. No nyt kuulkaas, voin sanoa että teinpä aivan helevetin pahaa ruokaa eilen. :D Siis oikeesti, ihan järkyttävän makuista, enkä mä oikein tiiä missä tässä nyt meni pieleen. Mut jokin meni ja pahasti. Tai no, aika moni juttu tossa epäonnistu kyllä. :D

Tarkoituksena oli siis tehä punajuurisosekeittoa koska a) mä olin joskus ostanu Pirkan punajuuri-perunasosepötkylän, b) mulla oli kermaa joka oli menossa vanhaks, c) punajuuri on tosi hyvää, ja koska kaikki oli jo valmiiks sosetta, niin ei tarvinnu alkaa sotkea tehosekoittimen kanssa.

Noh, tuloksena oli aluks aivan järkyttävän makeeta ja epämiellyttävän koostumuksellista keittoa. No aattelin et tää kaipaa jonkinnäköistä happamuutta ja suolaisuutta. Kokeilin ihan kaikkee mahollista, aina sitruunamehuun asti. Se vaan pysy öklön makeena. Lopulta mä kyllästyin ja kaadoin joukkoon balsamicoa. :D

Juuh, no ei se maku sillä todellakaan parantunu. Tuloksena vieläkin ällöttävää vaaleanpunajuttukeittoa. Nyt mä taistelen mielihalua vastaan kaataa koko ällöttävän moskan pois (jotenki must tuntuu et tos lauseessa on jotain vikaa). Mut ruokaa ei sais heittää pois.


Älkää antako ulkonäön pettää. Se oli helvetin pahaa. Siltä varalta että haluutte yrittää tehä parempaa, tässä kuitenki resepti:

Punajuuri-perunasosekeitto:

1 tuubi punajuuri-perunasosetta (Pirkka
2,5 dl kermaa
vähän puristettua valkosipulia
vähän voita
suolaa ja pippuria oman maun mukaan

Purista valkosipuli kattilaan (tässä vaiheessa mä poltin ne. eiku uudet perään). Töräytä perään tuubi (tässä vaiheessa mä leikkasin tän auki niin että puolet meni minne sattuu). Lisää kerma (käytin Mustapekkaa, vissiin ei ois kannattanu). Ja tässä vaiheessa laitoin sit menemään kaikkee mahollista.

Tehkää paremmin ja kertokaa et miten te sen teitte. :D

PS: Juuh, lensi viemäriin ja lohdutin itteäni Oton Karpalolonkerolla.

4 kommenttia:

  1. Kyl mä vähän veikkaan että vika oli tossa tuubissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, tiedä häntä. Ymmärtääkseni yleensä noista tuubeista tulee kuiteski ihan hyvää sisältöä, nyt ei vaan oikein onnistunu :D

      Poista