19. huhtikuuta 2012

Hope, it is the only thing stronger than fear

Vietettiin perjantai-illan ratoksi pariskuntatapaamista Y:n ja sen kaverin ja hänen tyttöystävänsä kanssa. Pariskuntina ollaan muutenkin malliesimerkki siitä, kuinka pieni maailma on. Minä ja tyttöystävä-J oltiin samalla ylä- ja ala-asteella, mutta lukioon mentäessä yhteydenpito vähän katkes. Poikaystävä-E ja Y sen sijaan ovat olleet hyviä ystäviä ala-asteajoista lähtien. Yläasteella meidän kaksi eri porukkaa yhdistyi hetkeksi (minä ja Y ei todellakaan muisteta toisiamme siltä ajalta :D). Kun mä ja Y alettiin seurustella, alkoivat J ja E seurustella samoihin aikoihin, jolloin me alettiin näkemään taas enemmän, nyt pariskuntina. Kavereiden haukku on ollut meillä hoidossa, ja viime uudenvuodenaaton me vietettiin heillä. Tää totaalisen merkityksetön sepustus on vaan esimerkki siitä, kuinka pieni Suomi on. :D


Kuitenkin, oltiin siis Flamingossa syömässä ja leffassa. Syömässä käytiin Amarillossa, jossa mä söin ikisuosikkini eli vuohenjuustohampparin. Oikeesti, vaikka olisitte kuinka epäluuloisia vuohenjuustoa kohtaan niin kokeilkaa sellasta vuohenjuustohampparia jossa on kaverina paholaisenhilloa. Paholaisenhillo yksin - hyi. Vuohenjuusto yksin - ihan oukei. Yhdessä - pala taivasta sun suussa. :D Amarillolle kiitos myös erinomaisen nopeasta palvelusta, sisään tullessa kysyttiin ehditäänkö syödä jos alle tunnin päästä alkaa leffa, ehdittiin ja vielä ihan hyvin, ois kerenny vaikka popparit ostaa jos ois vaan mahtunu. :D


Leffana toimi kirjaan perustuva Nälkäpeli ( The Hunger Games). Omasta mielestäni varsin toimiva pätkä. Kyseessä ei ollu mikään vuoden mestariteos, eikä se varmastikaan mitään Oscar-ehdokkuuksia kerää, mutta ajoi asiansa perjantai-illan viihdykkeenä. Jennifer Lawrence oli roolissaan Katniss Everdeenina aivan loistava, tykkäsin hänen roolisuorituksestaan jo Winter's Bonessa hurjasti. Ihan eri sarjaa kuin ennen elokuvaa kahdessa trailerissa näkyvä Kristen Stewart. Hitto että se nainen ärsyttää mua, musta siinä vaiheessa ku toinen tekee pirusti rahaa näyttämällä vaan jokakohtauksessa ilmavaivaisen ja hämmentyneen välimaastossa olevana niin maailmassa on jotain väärin (sori nyt vaan jos joku tykkää kauheesti, musta se vaan on niin kaamee eikä osaa näytellä yhtään enempää ku puupökkelö). Samoin Josh Hutcherson Peetana oli hyvä, vaikka jäikin aika lailla kakkoseks Lawrencelle (kelatkaa et sekin on syntyny 1990!!! oon niin vanha). Mut hitto mua ärsyttää hulluna tässäkin leffassa näytellyt Woody Harrelson. :D Joka kerta ku mä nään sen miehen mä ajattelen vaan leffaa Surfer, Dude. :D Mä olin siis valmistautunu johonkin Twilight-tyyliseen pätkään, mutta kah, täytyy myöntää et odotan seuraavia leffoja varsin malttamattomana. Jopa seurueemme miehenpuolikkaat tykkäsivät, tosin Y valitteli yhtenäisyyttä Battle Royal -elokuvaan (ja kuultuani leffasta myönnettäköön, että leffat muistuttaa tosiaan aika paljon... tosin nykypäivänä taitaa olla totaalisen mahdotonta enää oikeesti keksiä yhtään mitään kokonaan omaperäistä). Kuitenkin, suosittelen lämpimästi, täytyykin kaivaa ne kirjat jostain ja ne luettuani manailla epäyhtenäisyyksiä. :D

kuvat google.com

6 kommenttia:

  1. Mä en oo nähnyt yhtään Twilight-elokuvaa, niin en oo päässyt ärsyyntymään Kristen Stewartista. Itse asiassa mun piti käydä googlettamassa, että kuka se on... :D
    Tota nälkäpeliä on meinattu mennä katsomaan ja kiva kuulla, että vaikutti lupaavalta.

    Suomi on todellakin pieni maa, sen olen itsekin saanut monesti huomata. Se on välillä suorastaan uskomatonta, miten paljon yhteisiä tuttuja ja hauskoja sattumia voi kaveripiiristä löytyä jos alkaa miettiä. Teillä on mennyt kyllä mukavasti toi pariutuminen, ei tarvitse kenenkään tuntea oloaan ulkopuoliseksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa todellakin jos on yhtään sellasen toimintadraamascifijuttujen ystävä. :D ja oli toi paikoitellen ihan hauskakin. :) Mitä Suomen pienuuteen tulee, mä huomaan et se välillä jopa ahdistaa mua niin maan perkeleesti. Ei ole mahdollista olla törmäämättä johonkin, joka tuntee jonkun, joka tuntee sut. Tästä voi tietty olla montaa mieltä, et onko tää nyt hyvä vai huono juttu, mutta vähän ahistavahan se vähän on. :D

      Poista
  2. Käytiin kans kattomassa tota lauantaina ja tykkäsin kyllä :) Catnip oli tosi ihastuttava :) Ehkä vähän klisee loppu mutta toisaalta ei sitä kauheasti jaksa että kaikki kivat tyypit aina välistä tapetaan.
    Twilightista tykkään, mutta Kristen on kieltämättä tosi ykspuolinen, ei osaa kuin yhtä ilmettä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikein tiiä miks en tykkää Twilightista. Jokin siinä ei vaan klikkaa, luulen et isoin syy kyllä on just toi Kristen. :D Loppu oli Nälkäpelissä kyllä vähän kliseinen, myönnettäköön, mut muista ettei tämä ole loppu ollenkaan. ;D ja mitä olis leffa ilman kliseistä loppua, miettii nyt vaikka Harry Potteria (mun ultimate inhokkiloppu) :D

      Poista
    2. Jaa onko tosta kirjasta oikeasti lisää jatkoa? Satutko tietämään, onko kirjan nimi sama kuin leffan? Taidan laittaa lukulistalle "Mitä lukea pääsykokeen jälkeen kun on tylsää eikä muuta kuin töitä" :D Hayesin Midnight Express taitaa olla kuitenkin ykkösenä :)

      Poista
    3. Kyl tosta oli jatkoa, kyseessä on Suzanne Collinsin kirjoittama trilogia, jonka osat on The Hunger Games, Catching Fire ja Mockingjay. :) kannattaa laittaa lukulistalle, kuulemma kirjat on varsin hyviä!

      Poista