10. maaliskuuta 2012

Oh doctor, but my fever is so high

Kärsin jatkuvasti kuumeesta. Nimittäin matkakuumeesta. :D Siihen eivät ole auttaneet mitkään lääkkeet, viimeisimpänä on kokeiltu lääkikseen pääsyä pitkäkestoisena antibioottikuurina (kuinkakohan monta tällaista vertausta saan ympättyä tekstiin :D). Voi vitsi.


Joululomalla keskusteltiin aiheesta äitini kanssa, ja pohdittiin että mistä jatkuva matkakuumeeni johtuu. Totta kai heti ensimmäisenä syyttävä sormi osoitti vanhempia ja heidän tapaansa matkustella useampia kertoja vuodessa. Äitini tosin käänsi koko jutun ympäri, ja sanoi minun tuijottaneen erilaisia matkaohjelmia jo silloinkin, kun en vielä kunnolla suomea puhunut. :D Huutelin äidille miten haluaisin mennä tuonne ja tuonne ja tuonne ja... No, siitä se lähti.

Matkustaminen on ollut mulla se todella kallis henkireikä. Se, että pääsee muutaman kerran vuodessa ulkomaille, tutustumaan uuteen kulttuuriin, näkemään muiden kaupunkien ja maiden historiaa. Oon elämäni aikana käynyt Venäjällä kahdesti (hihi, syntymän lisäksi) Tšekeissä, Unkarissa, Espanjassa, Portugalissa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Hollannissa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Itävallassa, Puolassa, Bulgariassa, Tanskassa, Ruotsissa ja Virossa, Thaimaassa, Intiassa ja Dubaissa. Huh. :D Kyllä sitä on tultu oma osansa maailman hiilidioksidipäästöistä aiheutettua, varsinkin kun osassa noista on tullu käytyä useammankin kerran. :D


Seuraavana toivelistalla on niin monta paikkaa, ettei pysy laskut tai ajatukset perässä. Alunperin olin ehdottomasti sitä mieltä, että lähden ensi joululomaksi Australiaan. Kävikin niin, että kuulin mielettömiä uutisia, ja kolme mun rakasta kaveria viettää kevään 2013 Jenkeissä varsin lämpimissä merkeissä... Saattaa siis olla, että matkakohde vaihtuu lennosta, ja idän sijaan suunnataankin länteen. :) Varsinkin Y on mieltynyt (mulle totaalisen käsittämättömästä syystä) kylmistä paikoista; Grönlanti, Huippuvuoret, Islanti... Itse näkisin seuraavina matkakohteina Iso-Britannian, Irlannin, Kreikan ja jos nyt haaveilemaan ruvetaan, niin kyllä mä näkisin itseni Uudessa-Seelannissa tai Aasian maita koluamassa.


Tällä hetkellä raha on vähän enemmän kuin pieni este, siitä on jostain syystä nyt huutava pula. :D Millään tavalla osallisena eivät ole olleet lukuisat juhlat, matkustamiset Helsinkiin, ja viimeisimmän miniloman aikana kyllä tehtiin vaikka mitä. :) Samalla tajuan, että mä oon herranjumala 22-vuotias, ja mulla on matkakohteita enemmän taskussa kuin monella aikuisella ihmisellä. Tästä nyt vaan on tullu elämäntapa. Sen verran elämäntapa, että vaikka rahaa on loppukuukaudelle noin 3 euroa per päivä (jaiks!) pääsiäislomalla on lähtö Amsterdamiin. :D


Mihin te haluaisitte matkustaa jos olisi mahdollisuus ja rahat? :) Vai onko muualla mustikka, kotona mansikka?

9 kommenttia:

  1. Mä olen nuorempana matkustanut paljon vanhempien kanssa ja mulla se on saanut aikaan lähinnä sen, että olen tullut nirsoksi. En jaksa enää kovin usein uusiin kohteisiin, vaan haluan palata aina vain samoihin ihaniin paikkoihin joihin olen rakastunut, kuten espanjaan ja italiaan. Osittain mulla matkustamista rajoittaa terveys, en voi lentää mannertenvälisiä lentoja, joten eurooppa on käytännön syistäkin se, missä nykyään matkat suunnitellaan. Roomassa olen käynyt kymmenisen kertaa, mutta nyt taas edellisestä kerrasta on monta vuotta niin sinne sydän halajaa kovasti. Espanjassa käyn joka vuosi, tänäkin vuonna toivottavasti kesällä. Mutta nyt ensimmäisenä lasken päiviä (TJ 21) siihen, että Pariisin kone nousee ilmaan. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta taas tuntuu, että mitä enemmän matkustelen, sitä enemmän haluan matkustella. Nähdä uusia paikkoja, kokea uusia fiiliksiä... Jännä että sulla menee noin päin! :D Oih, Rooma on niin ihana, siellä kävisin mieluusti uudelleen. Pariisi on kyllä tähän vuoden aikaan täydellinen, ei liikaa turisteja kuten esimerkiksi heinäkuussa, eikä liian kuuma, vaan juuri sopiva Suomen räntä (joka on muuten sama kuin ranta mutta ääkkösillä, oletteko huomanneet??? :D) -kelin jälkeen. :)

      Poista
    2. Miten teillä muuten Odile suhtaudutaan matkustamiseen siellä Helsingissä? Tai poissaolohihin pikemminkin?

      Poista
  2. Mielenkiintoinen blogi! Löysin tämän ihan sattumalta ja olenkin seurannut tätä jo jonkin aikaa. :)

    VastaaPoista
  3. Jee, kiva kun kävit kommentoimassa mun blogiin, kun löysin sitten sitä kautta sun blogin! Ihanaa lukea varsinkin opiskelupostauksia (miksiköhän..). Päätin (ehkä hieman harkitsemattomasti) lähteä kesken pääsykoekevään viikoksi Nizzaan rentoutumaan. Aina välillä on vaan pakko saada jalat pois tästä maasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos se rentoutuminen auttaa muuten jaksamisessa, niin kyllä se siitä! Jos jaksaa ton viikon ulkopuolella lukea tarpeeksi, en usko että sillä on kauheesti väliä. :)

      Poista
  4. Pakko kanssa kommentoida, kun omat opiskeluhaaveet kiteytyy aika hyvin sun blogissa. Hirmusesti saa motivaatiota kulkea kohti unelmiaan, vaikka tie tulee epäilemättä olemaan raskas! Ihana blogi, enköhän jää seurailemaan :) Toivottavasti oot kotiutunut Kuopioon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa. Onhan mulla tässä vielä yli 5 vuotta aikaa kotiutua tänne... ;D Ja hyvä että motivaatioita saa irti, sitä tilee tarvitsemaan! :) tervetuloa seurailemaan. :)

      Poista